قلعه رودخان

روز جمعه با اینکه مطلع بودم چنین روزهایی شلوغ هست، راهی قلعه رودخان شدم، به نزدیک آن که رسیدم دیگر انتظار این حجم از جمعیت را نداشتم، فکر کنم به جرٱت ۵۰ هزار نفری بودند. اینقدر اوضاع وحشتناک بود که هزینه ورودی را نصف قیمت میگرفتند. با نا امیدی کیف دوربین و سه پایه را برداشتم و راهی جمعیت بی انتها شدم.

هوا هم گرم بود و رطوبت و شرجی منطقه جنگلی سریع آدم رو خیس عرق میکرد. همینطور مثل بقیه از پله های قلعه رودخان بالا میرفتم اما حواسم به اطراف و مناظر هم بود. هرجا را که نگاه میکردم مملوء از انسان و یا زباله بود، شدیدٱ در حال تضعیف روحیه بودم، اما به خودم تلقین کردم که بالاخره من باید از اینجا یک عکس خلق کنم. همینطور که پیش میرفتم ناگاه چشمم به یه مسیر فرعی خورد، مسیری که وارد دل جنگل میشد و هیچ آشنایی از آن نداشتم، آن لحظه دقیقٱ حس آلیس را داشتم که کنجکاو شد از سرزمین عجایب سر دربیاره.

با اینکه میدانستم جنگل های قلعه رودخان گراز و خرس هم دارد دل را به دریا زدم و تنهایی وارد مسیر مخوفی شدم. دیگر از آدم ها خبری نبود، هیچ انسانی دیگر وجود نداشت، حتی زباله ای هم نبود، منطقه کاملا از دست این بشر دوپا در امان مانده بود :)

در مسیرم ناگهان به رودخانه ای که دو آبشار متوسط داشت نظرم را جلب کرد. دوربین و سه پایه رو پایین گذاشتم و لوکیشین را بررسی کردم، چیز خوبی به نظر میرسید. برای تصمیم نهایی دوربین را درآوردم و از ویزور به منظره نگاه کردم، بله... من لوکیشنم را بالاخره پیدا کرده بودم. هوا هم کم کم به سمت غروب داشت میرفت. سریعا دست به کار شدم و دوربین و سه پایه رو به هم متصل کردم و در نقطه مورد نظر گذاشتم.

اصول و قواعد را دانه به دانه پشت هم اجرا کردم. برای ترکیب بندی بهتر در کادرم، چندین تنه درخت را بلند کردم و از کادر خارج کردم، همچنین دو برگ خشکیده را در پیش زمینه کادرم قرار دادم تا حالت مفهومی ای با پس زمینه بگیرد، زیرا پس زمینه کادر کاملا سبز بود. متاسفانه به دلیل نور ناکافی در آن ساعت و ۱۱ استاپ بودن فیلتر nd من، با اینکه دیافراگم دوربین را کاملاً باز و ایزو رو در 800 قرار داده بودم، اما با این حال به نوردهی حدوداً ۴ دقیقه ای نیاز داشتم.

در پایان هم با کمک ریموت و تایمر گوشی، نوردهی دقیق را انجام داده و سریعٱ به سمت خانه حرکت کردم. 

تنظیمات:

  • دیافراگم: f/4.5
  • ایزو: 800
  • فاصله کانونی: 10mm
  • نوردهی: 207sec

آدرس صفحه اینستاگرام من: Instagram.com/PouyaPalizkar